Založ si blog

Obchod so šťastím a Cesta okolo sveta tretia časť

Milí priatelia a nasleduje záverečná časť nášho príbehu.

 

Nápis:

 

VŠETCI NAKONIEC SKONČIA V AMERIKE. AMERIKA, HOLÉ BABY!!!

 

Babka stojí na palube zaoceánskeho parníka a pozerá sa na sochu Slobody. Pristaví sa pri nej biznisman a prihovorí sa jej:
„ Milá pani, za akým účelom ráčite prichádzať, za obchodom?“
Babka sa otočí:
„ Nie.“
Biznisman:
„ Tak, za rodinkou?“
Babka:
„ A veruže, nie!“
Biznisman:
„ Nevadí, aj pre vás mám jednu výhodnú ponuku investovania. Stačí málo, trošku investovania úvodného kapitálu z vašej strany a treba dodať, potom, samozrejme, adekvátne výnosy, jak zo strany mojej, tak z vašej!“
Babka:
„ Áno? Ale, keď ja už nemám žiadne peniaze, vážne, všetky som vrazila do tejto cesty!“
Biznisman:
„ No problem, ešte stále máte niečo, čo má svoju neoceniteľnú hodnotu, a čo má eminentne zaujíma ….“
Babka:
„ Áno, to ma naozaj prekvapuje, čo už len stará žena zo strednej Európy môže mať také cenné, že vás to … zaujíma …“
Biznisman úlisne:
„ Svoju, iste prekrásnu, dušu, drahá pani! Tú máme všetci, len nie mnohí vedia, ako s ňou čo najlepšie naložiť!“
Babka so smiechom:
„ Kdeže, vážený pane, nula bodov aj tento raz, aj o tú moju dušičku je už postarané. Nadosmrti! Sorry! No bussines!“
Biznisman sklamane odchádza:
„ Do čerta, to sú dnes ľudia. Nenažranci jedni! To sú kšefty …. kde nič, tu nothing!“

Nápis:

U PROTINOŽCOV V PREĎALEKEJ AUSTRÁLII.
Babka sa prechádza po brehu, keďže loď je zakotvená. Príde k nejakým budovám a vidí, ako starší muž kŕmi tri sliepky. Babka ho pozdraví:
„ Dobrý deň, kŕmite sliepočky?“
Muž odpovedá:
„ Eins vajco, zwei vajco und drei vajco!“
Babka:
„ Tak sa volajú? Zaujímavé …“
Muž rozhodne:
„ Toľko budú znášať!“
Babka:
„ A to sú pôvodné alebo dovezené?“
Muž:
„ Ukradnuté!.“
Babka:
„ Aha. No, toto, ….Ak chcete, ja vám ich môžem pomôcť pomenovať.“
Muž:
„ Hm.“
Babka:
„ A čo takto – tamtá by sa mohla volať Matilda, tá menšia Evelyn a tretia Chloé. Všetko pekné ženské mená!“
Muž prekvapene:
„ Čože? Čo ste to povedali, vy jedna …!“
Babka ustupuje:
„ Ale, čo sa deje, čo je vám?“
Muž ukáže na králikáreň, kde skáču štyri zajace:
„ To sú Matilda, Evelyn, Chloé und Eins vajco! Nicht, unmoeglich! Ja wohl!“
Babka len oči vytreští.

 

Nápis:

ÁZIA, POSLEDNÝ KONTINENT. CHVALABOHU …

Babka sa večer poctivo modlí:
„ Pane Bože, daj, nech o týždeň zomriem.“
Zjaví sa Anjel:
„ Neboj sa, dcéra moja, tvoje prosby budú vyslyšané! … Moment, ako to, o týždeň? Sme na konci tvojej cesty okolo sveta …“
Babka spozornie:
„ A čo Antarktída, ha?! To je posledný šiesty kontinent na Zemi!“
Anjel:
„ No, čo už, babka, došľaka! Asi si fakt dávala pozor na hodinách zemepisu…“
Babka:
„ Ja chcem vidieť aj tú! Bez toho neumieram!“
Anjel:
„ Ale, veď je to iba kráľovstvo ľadu, babka, to si môžeš aj predstaviť, nemusíš ju ani vidieť, ver mi, nestojí to za to, len sneh a ľad, ľad a sneh, a tak stále dokola!.“
Babka:
„ Cesta okolo sveta je okolo CELÉHO SVETA, teda, aj s Antarktídou! Aspoň mi nebude ľúto, že umieram, keď uvidím tú nehostinnú pustatinu. A dohoda je dohoda!!!“
Anjel:
„ Keď ináč nedáš babka …“
Babka rozhodne:
„ Nedám! Sú to moje peniaze a moja smrť!“
Anjel:
„ Tak, dobre, ešte Antarktída a koniec. Ale tvoja loď už zďaleka nebude taká luxusná ako doteraz.“
Babka:
„ Fajn.“

 

Objaví sa nápis.

 

PRI CESTE DO ANTARKTÍDY, NA NEZNÁMOM OSTROVE V INDICKOM OCEÁNE, KDE SI BABKA POTREBOVALA NUTNE ODSKOČIŤ.

 

Babka sa prediera húštinou a objaví jaskyňu. Vojde dnu, keď vtom sa objaví anjel:
„ Babka, na kieho čerta sa tu motáš ….“
Babka:
„ Vydrž, niečo ma tu ťahá dnu, akási neviditeľná sila, …asi som tu musela byť v niektorom zo svojich minulých životov!“
Anjel skepticky:
„ No, iste.“
Babka o chvíľu volá:
„ Našla som poklad! Anjelik môj!!! Hurá, to snáď ani nie je možne!!! Mne sa asi sníva! Samé zlato, šperky, nádoby, ozdoby, drahé kamene a je toho celá kopa!!!!“
Anjel pozerá na poklad, a potom pokrúti hlavou:
„ Babka, dnes však nadišiel tvoj deň.“
Babka:
„ To je nádhera, …. som bohatá, prebohatá, konečne sa aj na mňa usmialo šťastie!“
Anjel:
„ Babka, ty ma nepočúvaš.“
Babka:
„ Čo? Čože ….“
Anjel rozhodne:
„ Naša dohoda a tvoje modlitby boli vyslyšané. Dnes je ten deň. Tvoj posledný …“
Babka zdesene:
„ Ale, ja som práve našla poklad a chcem si ho poriadne užiť!!! Teraz rozhodne nechcem zomierať! … Anjelik premilený, veď sa mi dvaja pekne dohodneme, nie?! Dám ti, čo len budeš chcieť! Trebárs, aj polovicu pokladu!!! Pôjdeme napoly, veď je tu toho dosť pre oboch!!!“
Anjel:
„ Babka, ja predsa tvoj poklad môžem mať aj celý! Es tut mir leid, babka, už je neskoro!“
Babka zachrčí z posledných síl:
„ Nieéééééé….“
A klesne mŕtva na zem.
Anjel zamyslene:
„ To mi spadol zo srdca kameň. Amen.“
Začne spokojne zberať zlaté predmety a pískať si pri tom.

 

Koniec

Obchod so šťastím a Prichádza Veľká Gudrun tretia časť

30.11.2014

Milí čitatelia, prinášam vám tretiu a poslednú časť nášho príbehu – ako to chodí v slovenskom zdravotníctve. Prajem príjemné čítanie. Ordinácia MUDr. Ludrá stojí nad sediacim pacientom, ktorý stále leží na bruchu na ležadle a má zviazané ruky a nohy remeňmi a pýta sa Veľkej Gudrun: „ Čo je s pacientom?“ Veľká [...]

Obchod so šťastím a Prichádza Veľká Gudrun druhá časť

30.11.2014

Milí priatelia, posielam na rozveselenie v tento pochmúrny deň druhú časť príbehu o lekároch. Druhá pacientka: „ Ja sa na vás budem sťažovať, ja to len tak nenechám, uvidíte!!“ „ V tom vám nikto brániť nebude, vy nešťastnica jedna, len, čo z toho? Ha, ha, ha, haááááááá… Takých už bolo! Na nás nemáte, my sme, totižto DVE, [...]

Obchod so šťastím a Prichádza Veľká Gudrun prvá časť

29.11.2014

Milí priatelia, na pobavenia druhá časť môjho komediálneho seriálika na pokračovanie. ČASŤ DRUHÁ PRICHÁDZA VEĽKÁ GUDRUN Komentár: „ Nahliadnime dnes do jednej ambulancie na veľkom sídlisku, kde ordinuje všeobecná lekárka a všetky pravidlá a súnaležitosti s poskytovaním zdravotnej starostlivosti prísne stráži a absolútne určuje, či [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 11712x
Priemerná čítanosť článkov: 1301x

Autor blogu

Kategórie

Archív