Založ si blog

Obchod so šťastím a Prichádza Veľká Gudrun druhá časť

Milí priatelia, posielam na rozveselenie v tento pochmúrny deň druhú časť príbehu o lekároch.

 

Druhá pacientka:

 

„ Ja sa na vás budem sťažovať, ja to len tak nenechám, uvidíte!!“

 

 

„ V tom vám nikto brániť nebude, vy nešťastnica jedna, len, čo z toho? Ha, ha, ha, haááááááá… Takých už bolo!  Na nás nemáte, my sme, totižto DVE, viete? Pani doktorenka a JA!!! A vám to kto dokáže, vy?“

 

Veľká Gudrun sa zasmeje hurónskym smiechom:

 

Vzápätí Veľká Gudrun ukáže na ležiaceho paccianta. Ten zhrozene krúti hlavou:

 

„ Ja nič, Veľká Gudrun, ja som tu vôbec nebol!“

 

Druhá pacientka:

 

„ Ja sa na vás budem sťažovať, ja to len tak nenechám, uvidíte!!“

 

Veľká Gudrun sa zasmeje hurónskym smiechom:

 

„ V tom vám nikto brániť nebude, vy nešťastnica jedna, len, čo z toho? Ha, ha, ha, haááááááá… Takých už bolo!  Na nás nemáte, my sme, totižto DVE, viete? Pani doktorenka a JA!!! A vám to kto dokáže, vy?“

 

Vzápätí Veľká Gudrun ukáže na sediaceho pacienta. Ten zhrozene krúti hlavou:

 

„ Ja nič, Veľká Gudrun, ja som tu vôbec nebol!“

 

Veľká Gudrun:

 

„ No, vidíte a tento tu“ – ukáže na ležiaceho pacienta – „ ten skôr umrie, ako vám niečo dosvedčí!“

 

Ležiaci pacient aspoň trochu zakrúti hlavou a ešte viac sa zosunie na lavici:

 

„ N i e é é!“

 

 

Ordinácia

 

 

Vychádza prvá pacientka, celá  naradostená:

 

„ Mám to za sebou, chvalabohu, zase mám pokoj na pol roka!“

 

Veľká Gudrun vychádza za ňou a zamrmle:

 

„ No, len si nefandi, babka, …. za chvíľu si tu zase!…  Ďalší!“

 

Sediaci pacient vstáva:

 

„ Áno, už idem!“

 

Ležiaci pacient už úplne leží na lavici a ťažko dýcha.

 

Veľká Gudrun hovorí sediacemu pacientovi:

 

„ Ako vidím, tak ste zrelý na oddych, a aby ste náhodou nespadli z postieľky, tak si vás pekne uviažeme, čo vy nato, há? A tento,“ –ukáže na  ležiaceho pacienta – „ Čo sa tu tak váľa?“

 

Sediaci pacient pípne:

 

„ Asi mu bude troška zle …“

 

Veľká Gudrun:

 

„ No, fajn, tak mu zavoláme záchranku, nech nám tu nekazí morálku! A vy poďte, pani doktorenka má pauzičku, tak sa vám budem venovať ja!!!“

 

Sediaci pacient ustrašene ležiacemu pacientovi:

 

„ Držte mi palce, kolega!“

 

Ten spadne na zem.

 

 

V ordinácii

 

Sediaci pacient leží na bruchu na nemocničnej posteli a Veľká Gudrun mu uťahuje remene na rukách a nohách:

 

„ Buďte rád, že nepostupujem, ešte stále bohužiaľ nie,  podľa metodiky MUDr. Tildy Garajovej, veľkej obdivovateľky stredoveku a Alžbety Báthory! Musíte byť, totiž, úplne kľudný a vyprázdnený, keď chcete prestúpiť pred pani doktorenku… Dám vás obrátene, keby bola treba nejaká injekcia!“

 

Sediaci pacient sa silene usmieva.

 

Veľká Gudrun:

 

„ Teraz vás mám všetkých pekne podchytených – babka je fuč, tá zlostnica sedí na hajzli, vy tu, v ordinácii, a tú trosku zobrala sanitka!“

 

Sediaci pacient prikyvuje. Veľká Gudrun:

 

„ Tak a idem sa najesť, to mi bude trvať takú slabú hodinku, potom uvidíme, čo s vami! Proste, prevencia, nič viac.“

 

Veľká Gudrun si sadne za stôl a vytiahne proviant. Sediaci pacient:

 

„ Prajem dobrú chuť!“

 

Veľká Gudrun:

 

„ Ticho, máte meditovať! Počúvajte, vy ste sa mi nezdali hneď od začiatku, simulant jeden, stále vyrušujete! Asi vám podám nejakú injekciu!“

 

Sediaci pacient:

„ Ale, ja z nich mám hrôzu už od detstva, mám to aj v zdravotnej karte, vážne, ja si nevymýšľam, môžte sa  pozrieť! Mám oficiálne fóbiu z aplikovania liečiv injekčnou formou!“

 

Veľká Gudrun si odkrojí zo salámy a odsekne napajedene:

 

„ Tak vy neprestanete, čo?! Budete stále hlučný … Vy si vážne koledujete o jednu kalciovku!“

 

Sediaci pacient sa začne metať na remeňoch:

 

„ Nie, prosím, ja som zdravý, nič mi nie je, naozaj, len som trošku prechladnutý, vážne …“

 

Veľká Gudrun s plnými ústami:

 

„ Tak, už vás mám, metodika je účinná – práve ste sa priznali, že simulujete a na tých tu máme odjakživa jediný liek – jednu poriadnu do rici, aby si to simulant do smrti zapamätal!“

 

Sediaci pacient už v panike:

 

„ To predsa nemôžete, to je v rozpore s mojimi právami, ja sa na vás budem sťažovať, uvidíte, vy, jedna, …vy, vy, … mäsiarka!!!“

 

Veľká Gudrun vyskočí zo stoličky, v jednej ruke klobása, v druhej cibuľa:

 

„ Čože?! Ja a … no, počkaj, ty ancikrist, ty tu budeš do rána a na prdel si týždeň nesadneš, tak ti ju rozfofrujem!!!“

 

Veľká Gudrun natiahne konskú dávku injekcie a vrazí ju za hlasitých protestov metajúceho sa sediaceho pacienta 10 cm hlboko do jeho zadku z jednej strany,  potom z druhej strany, pričom sa nepríčetne smeje a nakoniec mu šibrinkuje injekciou pred nosom:

 

„ Tak, čo, hrdina, … padavka v nohaviciach, … ciciak, 5 rokov v armáde, tam by vás naučili po kostole hvízdať!!!“

 

Sediaci pacient vysilene:

 

„ Ja som mierny človek, ani muche by som neublížil, ….ži a nechaj žiť!“

 

Veľká Gudrun opvržlivo odfrkne:

 

„ Človeče, už ma vážne seriete!“

 

A vrazí mu druhú injekciu plnou silou do zadku cez šaty za príšerného výkriku sediaceho pacienta . Ten vzápätí omdlie. Veľká Gudrun ho poplieska po zadku, zaťahá za uši, húkne mu do ucha a pošteklí ho. Potom spokojne skonštatuje:

 

„ A je v limbu. Ha!“

 

Sadne si za stôl a spokojne sa napcháva.

 

 

V záchranke

 

 

Lekár  sa pozerá na ležiaceho pacienta, natiahnutého na ležadle a hovorí mu:

 

„ Som doktor Chytrolín, … no, čo to tu máme, čo vás bolí?“

 

Ležiaci pacient zachrčí. MUDr. Chytrolín pokračuje:

 

„ Tak, napíšeme  do správy – pacient nespolupracuje,  … človeče, ovládajte sa trocha!“

 

MUDr. Chytrolín sa obráti na druhého záchranára:

 

„ Pravdepodobne intoxikácia, i keď alkohol necítim, dúfam, že nám zase nezasviní celý interiér!“

 

Mladík prikyvuje hlavou:

 

„ Áno, pán doktor, zase jeden taký, dnes už štvrtý,  … hm, samota je zlá, ha, ha, ha!“

 

Obidvaja sa schuti zasmejú. Sanitka zastane. Vytiahnu ležiaceho pacienta aj s nosidlami a kráčajú k príjmu. Na dverách je napísané:

 

 

PRÍJEM

 

LEN II. OBVOD:

 

–         príjem nových blondín  110 /  60 / 90

–         príjem nových mužov    10 / 20 / 15

 

 

Doktor Chytrolín zaklepe na dvere. O chvíľu z nich vyletí sestra a kričí:

 

„ Čo je, čo horí?“

 

MUDr. Chytrolín:

 

„ Vezieme príjem.“

 

Sestra ukáže na nápis o blondínach a manekýnoch:

 

„ Neviete čítať?! Nie je z nášho príjmu!“

 

MUDr. Chytrolín oponuje:

 

„ Ale, je z vášho obvodu!“

 

Sestra:

 

„ Tak ho zatiaľ nechajte tu na sedadlách, kým príde na rad!“

 

Sestra znova zmizne v ordinácii. MUDr. Chytrolín a mladík vykotia ležiaceho pacienta z nosidiel na sedadlá a odchádzajú s povzdychnutím. MUDr. Chytrolín:

 

„ To je zase deň! Človek sa nezastaví!“

 

Mladík sa pridá:

 

„  Veru! Nie, aby chodili po svojich alebo si zavolali taxík…“

 

Ležiaci pacient leží na sedadlách na chrbte a bez hnutia.

 

 

Koniec druhej časti. Ďakujem za pozornosť, drahí priatelia a pokračujeme nabudúce.

 

Obchod so šťastím a Prichádza Veľká Gudrun tretia časť

30.11.2014

Milí čitatelia, prinášam vám tretiu a poslednú časť nášho príbehu – ako to chodí v slovenskom zdravotníctve. Prajem príjemné čítanie. Ordinácia MUDr. Ludrá stojí nad sediacim pacientom, ktorý stále leží na bruchu na ležadle a má zviazané ruky a nohy remeňmi a pýta sa Veľkej Gudrun: „ Čo je s pacientom?“ Veľká [...]

Obchod so šťastím a Prichádza Veľká Gudrun prvá časť

29.11.2014

Milí priatelia, na pobavenia druhá časť môjho komediálneho seriálika na pokračovanie. ČASŤ DRUHÁ PRICHÁDZA VEĽKÁ GUDRUN Komentár: „ Nahliadnime dnes do jednej ambulancie na veľkom sídlisku, kde ordinuje všeobecná lekárka a všetky pravidlá a súnaležitosti s poskytovaním zdravotnej starostlivosti prísne stráži a absolútne určuje, či [...]

Obchod so šťastím a krátke zamyslenie sa

29.11.2014

Milí priatelia, aj taká padajúca vločka má svoje čaro. Len tak si padá a padá … Čo by mnohí z nás za to dali, len tak si padať a padať do svojich snov! O čom snívate, drahí priatelia? O živote v Kuala Lumpur, o výlete na Nový Zeland, alebo o exkurzii na Papuu Novú Guineu? Nie, dnes nebudem šťúrať do ničoho a nikoho, ale sa obrátim n to krásno [...]

Dvoch neplnoletých zasiahol prúd, vyliezli na odstavený vlak

27.04.2024 11:29

Dve neplnoleté osoby zasiahol na železničnej stanici v Malackách elektrický prúd. Stalo sa tak po tom, čo vyliezli na odstavený vlak.

škola, školák, žiak, hodina, vyučovanie, trieda

KVÍZ: Predveďte sa, akí ste slovenčinári. Nie je to tak zlé alebo také zlé?

27.04.2024 10:22

Kvíz rýchle preverí vaše znalosti slovenčiny. Ktorá z dvoch možností je správna?

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Nemecký poslanec AfD Bystroň se ohradil proti článku Der Spiegelu o ‘ruských’ balíčkoch

27.04.2024 10:10

Poslanec Alternatívy pre Nemecko (AfD) Peter Bystroň sa ohradil proti článku magazínu Der Spiegel, že v kauze možných úplatkov od proruskej siete prijímal balíčky.

parlament

Na Slovensku chce vzniknúť ďalších päť politických strán

27.04.2024 09:58

Na Slovensku chce aktuálne vzniknúť päť nových politických strán. Oznámenia o zbere podpisov zverejnili na webstránke Ministerstva vnútra SR.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 11747x
Priemerná čítanosť článkov: 1305x

Autor blogu

Kategórie

Archív